Noua lege: Autoturismele înmatriculate în Bulgaria vor putea circula doar 90 zile în România

Noua lege ce urmează a fi adoptată în curând va interzice circulaţia pe o perioadă mai mare de 90 de zile pe terioriul României a maşinilor înmatriculate în Bulgaria şi alte țări, din momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare.
Vor face excepţie doar soferii care nu a domiciliul în România.

Legea se va aplica şi pentru autoturismele înmatriculate în alte ţări ( Bulgaria, Italia, Spania etc ).

Proprietarii de maşini care vor depăşi termenul de 90 de zile de la incheierea contractului de vânzare cumpărare vor fi sancţionaţi cu amenzi sunstanţiale şi reţinerea plăcuţei de înmatriculare ( numerelor de înmatriculare ).

Cei 20.000 de şoferi care şi-au înmatriculat autoturismele în Bulgaria vor trebui să le înmatriculeze în România sau să le folosească 90 de zile pe an, a declarat şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, în urma deciziei adoptate de Guvern: "Fiecare, ori o înmatriculează în România, ori o duce înapoi, ori circulă cu ea doar 90 de zile", a declarat Lucian Diniţă.


Legea a avut la bază motivarea evitării înmatricularii maşinilor în alte state, prin care este evitată plata în România a taxei de înmatriculare ( de mediu, de poluare ).

În România circulă în prezent aproximativ 20.000 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, dintr-un total de peste 45.000 autovehicule înregistrate în alte state, cum ar fi Italia, Spania, Marea Britanie. Un procent semnificativ dintre aceste autoturisme au actele neînregulă sau nu au asigurarile obligatorii plătite ori au asigurări false.

Prin această lege vor fi eliminate aceste probleme, dar va reveni şi piaţa auto la normal, preţul maşinilor neînmatriculate în România tinzând spre valori ridicole, iar preţul maşinilor second hand înmatriculate şi cu taxa de poluare plătită revenind la valorile corespunzătoare.

Ca şi concluzie, nu se va mai merita să îţi cumperi o maşină pe care să o înmatriculezi pe Bulgaria. Pe viitor se recomanda cumpărarea doar de maşini second-hand înmatriculate în România, altfel după 3 luni poţi să o păstrezi de muzeu în faţa blocului.

Cele 90 de zile sunt valabile o singură dată per maşină, nu se acceptă multiple inscrieri sau multiple contracte de vânzare-cumpărare pe aceeasi serie de şasiu.

"Aceste maşini înmatriculate în alte state vor avea dreptul să circule 90 de zile într-un an pe teritoriul României de la momentul la care cetăţeanul român intră în posesia autovehiculului, practic de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a maşinii. Unii vor fi tentaţi să îşi reînnoiască acest contract, la sfârşitul termenului de 90 zile, dar maşinile vor fi luate în evidenţă", a declarat, la Guvern, şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă.

Proprietarii de maşini care vor depăşi acest termen vor fi sancţionaţi cu amenzi de până la 560 lei sau până la 1.420 lei, în funcţie de gravitatea contravenţiei, şi reţinerea certificatului şi a plăcuţei de înmatriculare.

De asemenea, se vor lua măsuri, din ce se zvoneşte, şi impotriva altor metode, precum circulaţia cu procură etc.

Vom reveni cu multe detalii si confirmări după publicarea legii în Monitorul Oficial.

16 comentarii

  1. Florin E. says:

    Acum 8 luni mi-a lovit masina in spate, foarte grav ( e praf ) un roman cu numar la masina de Bulgaria. Omul nu a putut sa imi dea asigurarea, fiindca mi-a spus ca e falsa, o tine doar pentru Politie. De atunci ma judec cu el, dar nu are bunuri nimic pe numele lui. Paguba e de aproape 2000 de euro la masina mea, nu am bani sa o repar, masina am cumparat-o cu imprumut din banca la care mai am ani buni de achitat. Stau cu masina in curte si ma uit la ea.

    Propun sa nu mai circule nici o masina cu numar de Bulgaria in Romania, Guvernul a fost prea indulgent, de ce ii criticati ?

    De obicei cine circula cu masini de Bulgaria sunt un pericol pe drumurile publice. Daca se preteaza la astfel de tertipuri, in general si pe strada fac cam la fel ( nu generalizez, dar in general asta e adevarul).

  2. Anonim says:

    Am fost in targul de masini si am gasit o masina 4x4 pe Bulgaria. Vanzatorul mi-a spus sa o cumpar fara probleme, taxa a zis ca e doar 150 de euro. Noroc ca nu am cumparat-o, am ajuns acasa si am verificat pe net, taxa e de aproape 3200 euro.

    Sa vina Politia si sa faca frate razie prin targurile auto sau la intrarea ori iesirea din targuri, sa le confiste numerele de inmatriculare si certificatele la toti bisnitarii si samsarii astia, cre mint cumparatorii. Maine o sa imi caut sa imi cumpar masina inmatriculata, acelasi model, chiar daca e cu 1000-1500 de euro mai scumpa decat cea pe care o doream, care era pe Bulgaria.

    Nu mai cumparati masini pe Bulgaria sau neimatriculate definitiv pe Ro, riscati sa va coste dublu fata de una de acelasi model inmatriculata definitv in Romania ! A aa, si intrebati si daca a platit taxa de poluare, nu cumv sa fi fost inscrisa prin isntanta, de la 1 ianuarie 2013 nu o veti mai putea revinde daca e inscrisa prin instanta !

  3. raidaru says:

    Pai fiecare om are dreptul sa zica/minta ce vrea, daca in Romania inca sunt fraieri care pun botu asta e. Vorba aia, de prosti sa nu-ti fie mila ;) Cat despre tine domnu Florin E, pentru simplu fapt ca ai avut ghinionu sa te loveasca unu cu asigurare falsa, nu trebuie sa dai dovada de egoism si limitare. Solutia corecta ar fi sa se verifice riguros toate masinile de bulgaria, nu sa fie interzisa circulatia. Daca te loveam eu, iti dadeam asigurarea mea de bulgaria si iti faceai masina fain frumos la fel ca si cu una romaneasca ;). Oricum legea asta e o prostie si se vor gasi alternative de evitare a taxei cum s-au gasit intotdeauna. Prostia asta de taxa de poluare exorbitanta si nejustificata, nu se v-a impune niciodata in fata tuturor, decat in cea a prostilor sau a celor care n-au ce face cu banii(hoti la randul lor, ca altfel nu ai cum sa fi bogat in tara asta). Deci nu va mai plangeti aiurea si acceptati realitatea!

  4. Detinator de masina pe Bulgaria says:

    Oricum, faza e ca NU MAI E RENTABIL sa iti iei masini inmatriculate pe Bulgaria, eu am una si de abia astept sa puna botul careva sa ma scap de ea. Poate gasesc una mai veche inscrisa sa fac vreun schimb.

    Faza e ca nu mai e de gluma. Deja au sarit pretul la masinile inmatriculate, grabiti-va sa va luati una.

    Si inca ceva, se va desfiinta si rabla, deci vor sari si preturile la masinile noi . :((

    Florin E.si eu am masina pe Bulgaria si asigurare corecta, si am inteles ca nu generalizezi, fiindca am doi amici care nu au asigurare si tot pe Bulgaria au. Asa ca ce sa iti fac ghinionu tau, cand vezi unu cu masina de bulgaria fereste-te frate de el, dai prioritate si asteapta, asa sintem noi mai smecheri.

  5. Anonim says:

    raidaru, cum adica omul are dreptul sa minta ce vrea?

    Hai sa itim ai zic si io de unu cu asigurare pe bulgari buna ca a ta, ma lovit unu in lateral si mi-a dat asigurarea aia de bulgari de care ai tu. Legala, nu falsa. Am 9 luni de cand astept sa imi iau banii asigurarea pe reparatie, nici pana acum nu iam primit. Ce fac? Pe cine dau in judecata? Pe tine cu asigurarea aia buna nebuna sau pe cine? Statul roman ? Statul bulgar? Procese internationale?

  6. Catalin says:

    Anonim, asta nu este problema oamenilor, voi aici vorbiti din privinta unor persoane care au masinile inmatriculate in Ro si va doare undeva, Eu am masina inmatriculata in Italia pe numele meu avand rezidenta acolo si toate actele in regula, daca te lovesc si asigurarea nu da banii, in niciun caz nu e problema mea, va inteleg frustrarea, dar trebuie sa intelegeti ca frustrarea noastra e mai mare avand in vederea ca masina mea a costat 2500 euro din '98 si ingroapa multe loganuri noi si multe alte masini pe care le-as fi cumparat din Romania plus ca pentru mine este pasiune, iar taxa este de inca 2500 euro, am toate actele in regula pentru inmatriculare(rar, itp, certificat de autenticitate) dar i-am dat in judecata si astept pentru ca ne lovim din nou de statul roman care primul termen mi l-a dat peste 7-8 luni, eu acum ce sa fac? sa o trag pe dreapta? sigur nu o sa fac asta, asa ca mai ganditi si cu capul.

  7. Jean says:

    Eu am masina inmatriculata in ro si ma durut foarte tare ca am dat pe ea 2600 de euro si am mai platit taxa inca 2400 de euro. Dar acum nu ma mai doare niciunde, pot sa dea ce lege vrea statul roman, nu am de ce sa ma feresc sa evit taxele.

    Platiti si voi taxa sau luati-va masini inmatriculate.

    Voi poluati mai putin cu masini pe bulgaria sau ce ? Plimbati-va cu ele in Bulgaria. Sper sa numa loveasca cu masina unul dinasta cu asigurare pe Bulgaria, ca sa vezi ce frustrare ii bag eu pe gat apoi.

    Marca banu direct pe reparatie, nu ma judec ca astia dinainte.

  8. Elena Apostol says:

    Mai eu zic sa nu va certati, nu e nimeni de vina ca asta hotarasc cei care ne conduc.

    Si eu am o masina pe Bulgaria si dau dreptate la ambele tabere, fiecare au argumentele lor.

    Problema e ca am inteles de la tv ca ne se va mai putea circula nici cu procura.

    PS: Catalin, daca ai rezidenta in Italia si masina e in Italia inmatriculata, poti circula cu ea cat vrei in Romania. Cu conditia sa ai toate taxele platite acolo in italia, verificari, asigurarea obligatorie etc.

    Problema e alta, chiar daca le ai pe astea, te costa vreo 1000 de euro pe an acolo in strainatate toate actele astea.

    Si tocmai cand vroiam sa imi mai cumpar o masina si sa o inscriu pe Bulgaria.... :( Astia ne-au cam pus in fata faptului implinit, bine ca nu mi-am cumparat, chiar joia asta aveam de gand sa cumpar pentru baiatul meu :(((( Ma voi reprofila pe una inmatriculata, chiar nu am chef de riscuri, deja am luat o tzeapa cu asta de o am pe Bulgaria . Oricum pacat de mine si cei care au luat deja masina sau doreau sa ia in ideea de a o inmatricula pe Bulgaria, eu una am avut noroc ca nu am luat-o si pe asta doua.

  9. Anonim says:

    si eu am o masina inmatriculata pe bg am dat pe ea 1200e in tara mia cerut 2850 so inmatriculez de aceeia am ales bg e din 2000 e alfa si nu o dau pe 10 loganuri ma refer la confort si siguranta si acolo se plateste taxe anuale intradevar le dau dreptate celor care au patit necazuri cu masini inm in bg da asa e la romani daca unu greseste suntem pusi toti in aceeias oala.....

  10. Anonim says:

    corect. Da ce facem? Ca am contract de vanzare-cumparare incheiat acum 4 luni, masina e pe Bulgaria, de maine nu mai circul sau peste 3 luni de acum inainte?

    Oricum ar fi tot, nu mai circul decat 3 luni cu masina pe Bulgaria.
    :( Ce aiureala de lege...

  11. Anonim says:

    intradevar dreptate avem toti si este greu sa fi in pielea celor care au avut ghinionu sa al loveasca o masina im in bg si mai ales fara asigurare dar noi astea care avet asigurare buna si suntem in regula ce ne facem...daca statu nu ne ajuta cu taxa auto alte tari stiu sa aduca bani la buget au taxa auto scazuta si anual se plateste inpoziti corect nu dc nu e si la noi asa ....sunt interese prea mari pe care ne depasesc pe noi oameni de rand traim in romania .....

  12. Anonim says:

    luam masini inmatriculate pe Romania, ce sa facem ? am auzit ca nici cu procese nu mai se poate, te tin 1 an pan la termenul de judecata.

  13. Anonim says:

    nu-i vina nimanui ca uni au dat o caruta de bani pe masini ,si le-a inmatriculat in romania,au facut imprumut,la banci vai de ei ,au platit taxa pe poluare mai mult de cat a dat pe masina ,ce sa faci soarta,si ce aveti cu cei ce le-a adus din germania si le-a inmatriculat in bulgaria,ei nu a dat bani pe ele?a nu ca voi asa este.si ce masina sau numarul de bulgaria va loveste???sau omu de la volan?pai omul ala daca nu mai poate circula cu aia cu nr.de BG.isi ia o dacie 1310 si tot ti-o trage,si in alea 90 de zile nu o sa mai faca nimeni acte acum tot mai vezi o asig.un itp un act ceva ..sa vezi atunci ghinion...

  14. Anonim says:

    nu e vorba de asta, deviem de la subiect. Problema e ca nu mai cumpara nimeni masini pe bulgaria, si eu am de vandut una, toti cauta inmatriculate, si sincer ii inteleg...

  15. Anonim says:

    pai eu o am inmatrculata pe numele meu la bulgari are asigurare pe bune cat timp pot sa circul cu ia in romania

  16. Anonim says:

    de ce lanoi nu se micsoreaza taxele si se vor inmatricula toti masinile la noi si nar mai fi probleme de genul acesta ca sasi permita toti sa le inscrie la noi

Leave a Reply

Mesajele calomnioase, acuzatoare, ironice, off-topic, de tip spam sau publicitar vor fi sterse.

Copyright 2011 Filme OnLie - 2011