Radarele fixe se reintroduc din anul 2012

Ai detector de radar ? Ai dotat autovehiculul cu staţie de emisie-recepţie pentru a afla unde sunt poziţionate noile radare ale Poliţie, cele pe care nu prea le detectează vechile detectoare de radar? Atunci acest articol este poate şi pentru tine. Când am fost în Germania, acum mulţi, mulţi ani, un prieten neamţ care conducea pe o strada oarecare a redus brusc viteza şi a circulat cu maxim 40km/oră pentru câteva minute. L-am intrebat de ce circulă aşă de încet, că nu văd Poliţia prin zonă. "Es gibt Polizei-Kameras. Große Ordnung.", mi-a răspuns. Adică "Nu vezi că sunt radare fixe ale Poliţiei? E amenda mare, vine acasă !" . Sau ceva de genul acesta, dar am dedus că neamţul a devenit corect şi de frica amenzilor. Oare la noi când va exista un astfel de comportament indus de amenzi şi nu neapărat de propria conştiinţă ? Se pare că foarte curând, în anul ... 2012. Sau poate nu, cine ştie, românii şi România mai au mult de evoluat. Cu sau fară conştiinţă ori detectoare de radare.

Şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere din cadrul IGPR, în transmisia video-live de pe jurnalul.ro de la inceputul lunii decembrie 2011 a discutat despre propunerile rutiere care speră să se concretize în 2012, printre acestea numărându-se şi reintroducerea radarelor fixe de anul viitor.

Radar fix
Radarele fixe au fost suspendate în 2009 din cauza lipsei unui cadru legal în baza căruia este permisă funcţionarea lor. "Există un proiect de repunere în funcţiune a sistemelor fixe de măsurare a vitezei. Noi ni le doream de la 1 ianuarie, dar va dura mai mult. Sunt probleme de ordin financiar. Totul se rezumă la bani, se caută finanţarea. Dar sperăm ca de la anul să avem radare fixe pe drumuri. Înainte să fie închise, aveam 168. Dacă am putea să le şi sporim, cu atât mai bine.", a mai declarat Şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere din cadrul IGPR

Cât despre comportamentul şofe­rilor români, Şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere din cadrul IGPR a spus că "românul are comportamente diferite în ţară şi afară. În România, dacă drumul are limită de 30 de kilometri, merge cu 70-100. În Ungaria, dacă semnul arată 30 de kilometri, merge cu 30, nici măcar cu 40". Sursa:http://www.jurnalul.ro/interviuri/cod-rutier-amenzi-circulatie-2012-598252.htm

Alt radar fix, oarecum mai "deghizat"
Lăsând la o parte aceste afirmaţii, ideea introducerii radarelor fixe ni se pare bună din mai multe puncte de vedere.
În primul rând scad cheltuielile cu echipajele rutiere care sunt nevoite să circule pe drumurile publice în vederea detectării cu aparatul radar a vitezomanilor.

În al doilea rând, plasând un aparat radar într-o zona predispusă la circulaţia cu viteze peste limita legală, iubitorii de senzaţii tari prin apăsarea la maxim pedalei de acceleraţie vor renunţa la aceste obiceiuri, aflând sau ştiind ca acolo există un aparat radar permanent al Poliţiei Rutiere.

În al treilea rând, nu va mai exista tentaţia de a oferi ceva beneficii materiale agentului rutier, pentru a se face că nu observă viteza cu care s-a circulat. Habar nu am cum va negocia un vitezoman valoarea contravenţiei cu un aparat automatizat de înregistrare a vitezei autovehiculului, indiferent de câţi bani sau relaţii beneficiază contravenientul.

În al patrulea rând, neexistând posibilitatea corupţiei, vor exista mai multe amenzi şi deci mai mulţi bani la buget.

Şi lista de argumente pro ( sau contra ) ar putea continua, dar vă las pe dumneavoastră să le scrieţi la comentariile acestui articol.

Ideea e că viteza reprezintă cauza principală a evenimentelor rutiere grave în întreaga lume. Părerea noastră este că mai mult pericol prezintă un autovehicul care circulă cu 100-200km/ora decât orice altă incălcare a Regulamentului Rutier. Dacă toţi şoferii ar circula în limita vitezei legale, mai ales în localităţi, numărul evenimentelor rutiere grave s-ar reduce substanţial.

Ştiu că vom fi aspru criticaţi de cititorii noştri pasionaţi de viteză, invocând diverse motive pentru graba lor, dar aceasta e părerea noastră, nu ne-o schimbăm şi ne asumăm criticile.

De abia aştept să se monteze pe strada mea nu doar un radar, ci 10 radare fixe, să se sature de amenzi şi şoferii de tir-uri care au patroni "cu relaţii", şoferi care circulă cu minim 90km/oră, provoacă diverse evenimente rutiere, unele foarte grave, iar la final ies "basma-curată". Bineînteles că nu generalizăm, dar probabil există şi astfel de cazuri.

Să se sature de amenzi şi copiii de "bani gata" care fac "liniuţe" cu motoarele turate şi tunate la maxim, cu tobe sport zgomotoase, noaptea la ora 3:00, iar dacă un echipaj de Poliţie Rutieră îndrăzneşte să îi oprească din activităţile lor gen "Need for Speed" prin cartier, uneori a doua zi respectivul echipaj al Poliţiei primeşte poate atenţionări să nu se mai implice, că au deranjat copilul vreunui "sponsor". Şi o spun spre binele copiilor acestor sponsori, fiindcă niciunui părinte nu i-ar place să îşi vadă copilul implicat intr-un eveniment grav de circulaţie.

Şi să se sature de amenzi şi cei care fac depăşiri pe linia continuă cu peste 100km/oră în localitate şi cu care te trezeşti frontal faţă în faţă de două ori pe zi şi pentru care trebuie să calci frâna la maxim pentru a evita un impact frontal sau să tragi cât mai aproape de marginea drumului, pentru ai face loc grăbitului. Ştim, faci asta spre binele ambilor participanţi la trafic. Oare unde se grăbesc ? Poate să îşi facă asigurarea obligatorie auto ...

Lăsând la o parte gluma ( pentru unii e o glumă ce am scris aici ), dvs. ce părere aveţi ? Aştept cu interes comentariile dvs.

Articol trimis de Enăştescu Emil Aurel şi adaptat pe alocuri de Motorzoom.
Îi mulţumim pe această cale autorului şi aşteptăm şi alte articole de la cititori.
Notă:ultimele 4 fotografii nu sunt din România.

1 comentarii

  1. Anonim says:

    Nimeni nu va opri cursele

Leave a Reply

Mesajele calomnioase, acuzatoare, ironice, off-topic, de tip spam sau publicitar vor fi sterse.

Copyright 2011 Filme OnLie - 2011