Noua taxă auto 2012: de fapt o taxă de poluare pentru toate maşinile

Iată ca noua taxa de poluare 2012 a fost adoptata in Parlament !

Concluzia e simpla: pentru orice masina la care nu a fost platita taxa de poluare ( in special cele inmatriculate până în 2007 ) va trebui plătită de către cumpărător taxa de poluare ( la prima vânzare legală, cu acte a respectivei masini dupa intrarea in vigoare a noii taxe ). Deci ori vei vinde masina la un preţ din care scazi noua taxa calculată după tabelele din 2012, ori nu ţi-o mai cumpără nimeni. Mai bine merge posibilul cumpărător în Germania, să zicem, şi îsi cumpără de acolo masina, circulă cu ea si apoi o duce la fier vechi sau o vinde pe un preţ de nimic. Sau nu o mai vinde deloc. Mă intreb ce fac cei care deţin încă o Dacie Nova de exemplu, în afară de a se plimba in continuare cu ea, de a o transforma în coteţ de găini, de a o duce la Rabla sau la fier vechi, ca de vândut cu o taxa de poluare vreo 1000-2000 de euro, ce trebuie plătită, nu mai au nici o şansă.

O altă concluzie posibilă ar fi ca si cei care au făcut schimb de maşini, iar cel putin una dintre masini nu a avut taxa platita, vor trebui sa plateasca taxa de poluare ( cel/cei care a(u) luat masina cu taxa neplatita ). Aici includ si pe cei care au platit totusi vama sau le-au inscris prin proces in instanţă.

Taxa auto 2012 - Wallpaper haz de necaz
Click pentru marire si apoi "Save picure or image as..." pentru download

Aşadar, o a treia concluzie este ca e posibil ca si cei care au câstigat in instanta dreptul de a-si inscrie masinile fara taxa de prima inmatriculare, isi vor vinde masinile mai greu, intrucat cumparatorul va trebui de asemenea ( probabil ) sa plateasca taxa de poluare.

O a patra concluzie este ca va incepe o alta serie de procese in instanta impotriva statului român pe diverse motive: de exemplu cumpărătorul unei masini la care nu s-a platit taxa de poluare vrea sa o revândă ( de exemplu este in dificultate financiară ) si nu mai gaseste uşor un cumparator, acest posibil cumpărător fiind nevoit sa plateasca noua taxa la prima vânzare. Sau alt exemplu ar fi discriminarea, prin faptul ca se poate invoca neegalitatea aplicării principiului "poluatorul plăteşte", respectiv daca masina nu este încă vândută, ea nu poluează, deducân d aceasta din faptul că nu se plăteşte taxa de poluare. Deci acea masina inca nevanduta nu poluează? Sau faptul ca daca un cumparator stia ca nu va mai putea revinde o masina, nu ar mai fi cumparat-o sau ar fi fost disponibil sa plateasca un pret mult mai mic pe ea. Deci chiar daca nu e retroactiva, efectele acestei noi taxe de poluare 2012 se revarsa retroactiv asupra intentiei de a încheia respectivul contract de vanzare-cumparare auto efectuat în trecut. Si aşa mai departe...

Păcat că încă nu există un calculator pentru taxa de poluare 2012, dar îl vom publica aici atunci când vor fi prezentate şi tabelele de calcul ale noii taxe auto de poluare 2012 ) taxa de fapt care mai bine ar fi denumita taxa la prima revânzare în România).

De fapt totul a pornit de la intentia statului român, in urma proceselor pierdute în instanţă, pe care le-a avut pe plan european, de a crea egalitate in faţa legii. Bineinteles, exista si varianta de a fi egalitate in sensul ca nimeni sa nu mai plateasca taxa de poluare, dar s-a ales varianta prin care se face egalitate in drepturi prin obligaţia de a plati cu totii taxa de poluare ( si cei cu masinile inscrise inainte de 2007, cand s-a "inventat" taxa de poluare în Romania.)

Cum va fi afectată piaţa auto ? Probabil vor fi vândute mai mult autovehicule aduse din străinătate, aflate la prima înmatriculare în Romania sau autovehicule cu taxa auto deja plătită ( 2007-2011, deci 5 ani, minus probabil cele inmatriculate prin instanţă ). Cele inmatriculate in Romania timp de 30 de ani ( din perioada 1977-2007 ) nu vor mai putea fi vândute decât foarte ieftin sau deloc.

Cum va fi afectată reducerea poluării? Probabil nicicum, fiindca românii sunt inventivi si nu vor mai vinde maşinile cu contract de vânzare-cumpărare auto, ci vor circula cu autovehiculul pe numele vânzătorului ( cu procură ]n dublu exemplar eventual, in ideea ca vânzătorul să poată să evită să plătească amenzile primite de un eventual cumpărător de rea-credinţă ).

Iata si comunicatul emis de Ministerul Mediului:
COMUNICAT DE PRESĂ Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost aprobat de Parlament Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaților în şedinţa de joi, 15 decembrie 2011 și va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României. Actul normativ prevede o reducere a taxei de poluare cu până la 25%, dând posibilitatea ca, în cazul în care taxa de poluare plătită de la 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultată din aplicarea acestei legi, contribuabilii să poată solicita restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită. Potrivit proiectului de lege, care are la bază principiul “poluatorul plăteşte“, taxa de poluare va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă. Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege. Modalitatea de calcul a taxei este unitară pentru toate situaţiile în care aceasta se achită. Aceasta se calculează pe baza unor criterii obiective (tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare), luând în considerare şi deprecierea autoturismului. Acest proiect de lege soluţionează şi discriminarea indirectă menţionată în hotărârile Curţii Europene de Justiţie, în cele două cauze care au avut ca obiect interpretarea Art. 110 din Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene. În aceste hotărâri, este precizat că regimul de impozitare prevăzut prin OUG nr. 50/2008 nu instituie o discriminare directă, dar poate genera o discriminare indirectă din cauza efectelor sale, descurajând importurile de autovehicule. Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finanţate mai multe programe de mediu: Programul Rabla; Programul Casa Verde; Programul de împădurire a terenurilor degradate, reconstrucţia ecologică şi gospodărirea durabilă a pădurilor; Programul naţional de îmbunătăţire a calităţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localităţi; Programul de reducere a impactului asupra atmosferei, apei şi solului, inclusiv monitorizarea calităţii aerului; Programul pentru creşterea producţiei de energie din surse regenerabile; Programul vizând protecţia resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare cu apă, staţii de tratare, canalizare şi staţii de epurare; Programul de realizare a pistelor pentru biciclişti.
Iata si cateva citate din articole ale presei digitale româneşti, legate de aceasta noua taxa auto 2012:
Noua taxa de poluare auto, redusa cu un sfert, a fost aprobata in Parlament. Cei care au platit-o in ultimii doi ani isi pot recupera, o parte din bani. Potrivit legii aprobate de Parlament, cei care vor sa cumpere o masina inmatriculata in Romania inainte de 1 ianuarie 2007 trebuie sa plateasca o taxa calculata in functie de capacitatea cilindrica, vechimea masinii si coeficientul de poluare. De exemplu: Audi A4 din 2003 motor de 1,6, taxa auto de 400 de euro Volkswagen Golf 5 din 2006 motor 1,6 taxa de 600 de euro. Si acum marea surpriza. Dacia 1310 din 1997 taxa auto 3000 de euro. Culmea, pentru aceeasi masina, dar din 2001 vine acum la pachet pentru cei care vor sa o cumpere cu o taxa de, atentie, 6500 de euro potrivit noilor grile de calcul. Nici un cumparator nu va fi dispus sa plateasca mai mult pentru aceeasi masina. Proprietarul unei masini de 10 ani care o vinde cu 3000 de euro va mai ramane doar cu 1800 de euro. Restul de 1200 de euro se duce la plata taxei auto. Ministrul mediului se ofera sa ii dea 880 de euro prin "Programul rabla". In schimb cei care au platit taxa de poluare incepand cu 2010 vor avea dreptul sa primeasca o diferenta de bani. In cazul masinilor de 1,400 centimetri cubi suma este intre 140 si 741 de euro, in functie de vechime si norma de poluare. Sursa:http://stirileprotv.ro/stiri/social/in-sfarsit-o-veste-buna-pentru-soferi-taxa-de-poluare-se-va-reduce-cu-25.html

Taxa de poluare auto a fost adoptată, joi, de Camera Deputaţilor, care a fost forul decizional în cazul acestui proiect, astfel că, odată promulgată, legea va intra în vigoare, iar românii care cumpără o maşină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă o vor achita cu ocazia primei vânzări. "Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaţilor în şedinţa de joi şi va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României", se arată într-un comunicat de joi al ministerului. Actul normativ prevede, pe de-o parte, o reducere a taxei de poluare cu până la 25 la sută faţă de variantele anterioare, astfel că cei care au plătit-o în vechea formă pot cere rambursarea diferenţei. Pe de altă parte, noua lege încearcă să aplice principiul "poluatorul plăteşte", astfel că noua taxă de poluare "va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă". "Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege", arată Ministerul Mediului, în comunicatul citat. Sursa: http://www.gandul.info/news/noua-taxa-auto-adoptata-de-parlament-romanii-care-n-au-platit-taxa-de-poluare-o-platesc-la-prima-vanzare-9065392
Taxa auto 2012 a fost aprobată în cadrul unei şedinţe din Parlamentul României şi urmează să fie publicată în Monitorul Oficial pentru a intra în vigoare. Ce presupune noua variantă? În primul rând, taxa de poluare se va reduce cu până la 25%, iar persoanele care au plătit taxa după data de 1 iulie 2008 – în cazul în care au plătit mai mult – vor putea să îşi recupereze banii. În al doilea rând, în cazul autoturismelor care au fost înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007, se va impune plata unei taxe de mediu în cazul schimbării de proprietar. Această taxă va fi plătită de cumpărător. Există şi excepţii care au fost menţionate în proiectul de lege. De exemplu, printre altele, maşinile de poliţie, de pompieri, ambulanţe, care aparţin unor ministere sau unor organizaţii cu statut diplomatic, cele istorice, sunt câteva dintre exemple. De asemenea, excepţia este valabilă şi în cazul în care a fost înlocuită caroseria sau şasiul unei maşini, dar în acest caz este obligatoriu ca elementele schimbate să fie anterior înmatriculate în România. Autovehiculele modificate pentru a putea fi conduse de persoanele cu handicap sunt incluse la capitolul excepţiilor, dar se aplică pentru cumpărarea unei singure maşini timp de cinci ani şi doar dacă automobilul este în proprietatea persoanei cu handicap. Rămâne de văzut ce formă finală va avea noua taxă auto după ce va fi publicată în Monitorul Oficial. Sursa: http://www.topgear.ro/stiri/parlamentul-a-aprobat-noua-taxa-auto-2012
Camera Deputaţilor a adoptat noua taxă de poluare auto. Asta înseamnă că românii care cumpără o maşină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă o vor achita cu ocazia primei vânzări. "Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaţilor în şedinţa de joi şi va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României", se arată într-un comunicat al ministerului. Potrivit actului normativ, taxa de poluare va fi redusă cu până la 25 la sută faţă de variantele anterioare. Cei care au plătit-o în vechea formă pot cere rambursarea diferenţei. Noua lege încearcă să aplice principiul "poluatorul plăteşte". Astfel, noua taxă de poluare "va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă". "Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege", se mai arată în comunicatul emis de Ministerul Mediului. Sursa: http://www.antena3.ro/auto/taxa-auto-a-fost-adoptata-daca-nu-ati-platit-inca-taxa-de-poluare-o-veti-plati-la-prima-vanzare-a-masinii-148111.html
Sper ca v-ati lamurit in mare parte asupra noii taxe auto pentru anul 2012. Aştept cu interes comentariile dvs. legate de aceasta noua taxa ( va rog sa nu aduceti injurii la adresa noii taxe sau a emitenţilor acesteia, ci doar argumente logice asupra acestei noi taxe, fiindca vreau sa dovedim ca românii sunt un popor civilizat, chiar dacă este greu în aceste condiţii... )

46 comentarii

  1. Gheorghe says:

    Foarte intersant si complet articolul despre taxa auto 2012, chiar ca este foarte ciudat ce se intampla in ţara asta. Oricum, m-am lamurit deja. O sa imi cumpăr o caruţă !

  2. Anonim says:

    Cred ca taxa de poluare ar fi bine sa se regaseasca in pretul benzinei sau motorinei si fiecare va plati dupa cat de mult circula. Poluarea se produce prin kilometri rulati, nu prin anul de fabricatie al masinii sau provenienta sa (achizitionate din alta tara).

  3. Anonim says:

    Am si eu o curiozitate, am un golf 4 din 2003, a fost inmatriculat in romania prima data in 2005, eu am cumparat-o in 2007, am inmatriculat-o in iulie 2007. Singurul fapt care cred ca atesta prima inmatriculare in RO e cartea masinii, unde este trecut primul proprietar in ro, intrebarea este daca eu declar pierduta cartea masinii si fac alta carte de identitate, mai apare si fostul proprietar in noua carte, sau apar doar eu si data inmatricularii din iulie 2007?

  4. Anonim says:

    nu este inportant proprietarul inportant este numarul de identificare al masini care ramane acelasi

  5. Anonim says:

    locuesc in italia si am un audi a 4 cumparat in2008 si vreu sal inscriu in romania ,cit ar trebui sa platesc

  6. Anonim says:

    Ca urmare a introducerii noii taxe de poluare cetatenii vor lua decizia sa nu mai reinmatriculeze autovehiculele revandute in Romania.
    Exemplul 1: cumpar o masina de la cineva. De ce s-o inmatriculez pe numele meu? Nu certificatul de inmatriculare atesta proprietatea, ci actul de vanzare-cumparare (factura, contract vanzare-cumparare). Masina este inmatriculata deja (pe numele fostului proprietar, dar asta nu ma deranjeaza), iar eu sunt proprietarul de drept si de fapt (am act). Circul cu masina fara nici o grija (fara sa platesc taxa de poluare).
    Exemplul 2. Am masina in leasing. Dupa ce platesc valoarea reziduala, firma de leasing imi da actele si sunt proprietar cu drepturi depline. Inmatricularea este doar o formalitate pe care o fac sau nu. Oricum eu sunt unic proprietar, de ce s-o inmatriculez pe numele meu? Nu fac nici o modificare in certificatul de inmatriculare, sunt trecut deja acolo (ca utilizator), platesc impozitul auto (eram deja declarat la fisc). Suntem peste 500.000 de cazuri cu masini in leasing. Nimeni nu-si va reinmatricula masina cand va termina leasingul.
    Urmarea? Masinile vor circula fara a mai fi reinmatriculate, bani la buget, din aceasta taxa idioata, vor fi mai putini. EFECTUL LEGII VA FI INVERS DECAT CEL ASTEPTAT.
    Peste un an sau doi mai vedem, guvernele se schimba, legea se schimba.
    Noua lege este o prostie.

  7. Anonim says:

    Aceasta taxa de prima inmatriculare a fost este si va ramane o mare aberatie. Nu exista nici un temei logico-juridic sau de bun simt pentru care sa fim obligati sa platim cu miile de euro pentru ca dorim sa achizitionam un autoturism EURO 3 sau EURO 4. NU sunt imbecil si inteleg foarte bine importanta reducerii emisiilor poluante sau a inoirii parcului auto national, dar aceste probleme nu se pot rezolva in aceasta maniera. Nu poti adopta si promulga un act normativ care, in ansamblu, solutioneaza - DOAR APARENT - o problema dar creeaza 10 in loc. Cum este posibil sa-mi ceri 2-3000 EUR pentru a-mi inmatricula un autoturism EURO 3, fabricatie 2003-2004, cu motor de 2000 cmc, argumentand ca POLUEAZA mediul, in conditiile in care, in tara asta circula zeci de mii de autocamioane si autobuze, fabricatie 1900-toamna, care, ghiciti ce... nu au platit si nu platesc un leu pentru ca polueaza cat uzina de la Copsa Mica si au impozit de 2 lei anual...

  8. Anonim says:

    salut,
    am si eu o nelamurire ...
    am cumparat de 2 zile un opel vectra din 98 , 1.6benz. adus in tara vineri in 16.2 ! deci mentionez k masina nu a fost rulata deloc in tara.mai am pana in martie cu nr rosii...dilema mea e k daca o inscriu in martie dupa expirarea nr rosii,beneficiez de 25% mai putin sau platesc mai mult..mar inteersa cam cat as avea de platit !!

    O zi buna

  9. Cosmin says:

    Eu am un golf 4 din 2003-2004 motor 1,4,euro4,162 Co2 si as vrea sa stiu cat ma costa daca o sa platesc la anul taxa de poluare.Sau macar dak ar fi bn sa astept si sa o platesc de la anu mai exact pe 4 ianuarie.Sper sa imi rasp cineva.Oare o fi bun acest calculator http://www.4tuning.ro/calculator-taxa-auto-2012/?

  10. Anonim says:

    Buna ,am si eu de spus ceva :daca masina pe care o am este inmatriculata in 2006,la ea s-au platit taxe vamale accize,acum in 2012 de ce sa platesc "TAXA POLUARE"?, LA MOMENTUL RESPECTIV S-AU PLATIT TAXELE IMPUSE DE STATUL ROMAN,maine poimaine o sa spuna ca nici aceasta taxa de poluare nu este buna si trebuie sa platim o alta"taxa de smecher". EU cred ca ptr.acei proprietari de auto.inmatriculate pana in 2007,aceasta taxa este retroactiva

  11. Enea George says:

    Am auzit ca la o Dacie din 2001 se plateste 6500 euro taxa la revanzare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cred ca de data asta cei care au emis legea au incalcat rau de tot limita bunului-simt. Nu-mi vine sa creeeeeddddd ! Chiar am o Dacie din 2001 si m-am gandit sa o vand la primavara si sa mai pun vreo cateva zeci de milioane si imi iau una mai noua cu cativa ani ( nu noua din show-room, nu am bani de asa ceva). Asa ca dupa noua lege mai bine o voi tine pe cea veche, sa merg in continuare cu ea si sa poluez in continuare cu ea. Deci, ce efect a avut in privinta mea aceasta lege tampita ? In nici un caz nu a contribuit la scaderea poluarii in Romania ! Ba chiar a infranat diminuarea poluarii ! De ce nu baga taxa asta in pretul combustibililor, si atunci cat mergi atata poluare platesti !

  12. Anonim says:

    Eu cred ca miştoul a ajuns in aceasta tara Romania pe varfurile evolutiei sale! Cei care emit legile stiu ca fac misto de noi, poporul român, si culmea e ca stiu si ca noi stim ca fac misto. Si o fac parca inadins, sa ne arate noua ca fac misto de noi si nu le pasa ca ne dam seama ca fac misto, dar chiar si mai evidentiaza aceasta intentie !

  13. Anonim says:

    Asta e ţară? Nu le mai ajung banii de salarii, de aia pun taxa asta, dar o sa iasa cu scântei până la urmă !

  14. Anonim says:

    o sa ajungem sa platim si aerul pe care il respiri in tara asta.tot noi iam votat si o sai mai votam pana cand o sa ne dam in cap uni la alti.

  15. Anonim says:

    ce tot o dati cu taxa de poluare introdusa in conbustibil? noi cumparam conbustibilii cu acea taxa inclusa denumita accize, numai ca noi romanii suntem invatati plecam capul, sa suportam umilintele celor de sus.

  16. Anonim says:

    dacă îmi schimb domiciliul în alt judeţ şi inmatriculez maşină pe judeţul respectiv este posibil ca la reînmatriculare sa-mi ceară această taxa? maşină o am din 2005 luată sh de la o firma tot din ro .

  17. Anonim says:

    (Admin edit: Ne pare rau, am fost nevoiti sa stergem injuriile din acest comentariu. Va rog sa comentati civilizat)

    (...) Nu cred ca ar fii cineva care sa nu doreasca sa munceasca pentru a-si castiga traiul de fiecare zi. Dar unde ? (...) au vandut tot, iar pe noi care am vrea sa mai muncim ne fac lenesi. Ne-au pus un jug greu de dus dupa cap. Sa nu uitam ca vin alegerile. Dar vai! Pe cine sa mai alegem. Toti sunt niste (...) la urma urmei.

  18. Anonim says:

    Bravo voua... hotia si prostia din romaia nu se va pierde niciodata,bine a zis cine a zis tara lui papura voda.

  19. Anonim says:

    nu jtie ce sa mai faca sa ne ia baniiiii////(...)......maia re sa bage taxa pe aeru de respirat si suntem gata:D....dar stie vreunul din parlament cum e o zi de munca (a omului de rand) nu a lor k iei decat sa doarma si sa bage taxe:)):))aia e....mergem inainte ( admin edit: au fost eliminate injuriile din acest comentariu )

  20. Anonim says:

    nu sunt comunist dar prea ne-au umilit in propria tara.

  21. Anonim says:

    in tote tarile ue taxa de poluare se regaseste in ipozit numai la noi in rominia lucrurile sunt cu susul in jos in tote domenile deasta suntem criticati si de bruxel cu intrarea in spatiu scengan, la noi legile sunt facute anapoda adica se revine asupra unei legi 2,3,4, ori si nici atuci nu e buna :luati exeplu de la alte tari ue care inaite de a promulga o lege fac sondaje de opinie sau corelaza taxa sau ipozitu cu venitu mediu a unui mucitor

  22. Anonim says:

    a fost publicata aceasta lege in monitorul oficial?... stie cineva?

  23. Anonim says:

    Pe net am gasit cel putin 4 calculatoare care iti zice cat ai de platit dupa noua taxa si pot sa va spun ca am primit 4 raspunsuri diferite Am o Dacie cumparata de 2 saptamani si nu am mai prins loc la RAR deci o las sa vad anul viitor ce se intampla caci inca nu stie nimeni (doar pareri)totusi mi se par aberant de mari taxel;e si nu imi prea vine a crede ca sant asa...mai asteptam...

  24. Anonim says:

    o sa ne "mutam" cu totii in bulgaria (cu toate ca nu prea eram deacord cu treaba asta), dar n-avem ce face. cel putin daca nu-mi permit o masina noua imi cumpar una mai veche din afara, destul de buna si utilata fata de una de aceeasi varsta fabricata in romania, mai dau 500 sau si mai putin la cineva care se ocupa cu treaba asta si o inscriu la vecini. si mai platesc doar taxa de drumuri la noi in tara si anual darile care oricum sunt mai mici la aia. plus ca n-o sa-i scada valoarea atunci cand o voi vinde si nici nu o sa apar la finante cu fel de fel de probleme ca si acolo vor aparea odata cu procura daca nu se face reinscrierea pe numele viitorului cumparator. ("ca asa e sistemul nostru informatic"). si toate astea daca e asa cum o inteleg eu. ca normal ar trebui sa se aplice masinilor neinmatriculate niciodata in romania si numai in cazul in care doresti sa o inmatriculezi in tara noastra si numai din data intrarii legii in vigoare, nu retroactiv, ca eu de exemplu la momentul ala nu stiam nimic de taxa si ce o sa le "basa" mintea la figurantzii astia de parlamentari sau ce or fi ei, ca altfel faceam alta alegere. or sa fie niste judecati aici ca astia vor sa ne (...) fara sa stim si noi. eu asa inteleg o lege: ca se aplica din momentul intrarii in vigoare. si mai e o diferenta intre a inmatricula si a schimba proprietarul. mai vedem ca inca nu e ceva clar, sau n-am inteles noi, ca asa se fac legile la noi in tara - sa aiba mai multe intelesuri ca prostii sa sio ia si smecherii sa castige - stima celor care au comentat! izina denis, com. tiganesti, jud. teleorman.

  25. Anonim says:

    am o skoda fabia din 2002 , motor 1,4 cumparata din ianuarie 2011... primul proprietar a inmatriculat-o in 2008 ...La inceputul lunii ianuarie vreau sa o trec pe mn..... trebuie sa platesc taxa aia? :-??

  26. Anonim says:

    bine ar fi sa nu mai mearga nimeni cu masina si sa circulam numai cu transportul in comun. atunci s-ar speria ca nu le mai ies banii si ar lasao mai moale cu taxele

  27. Anonim says:

    Fratilor !!!.NASPA.HO HO HO ,va aduce Mosul in 2012, un ren ca sa.i mirositi co2= ul si ciorapii, sa va traga autoputregaele.Va tot vaitati ca babele si la vot dormiti ca parlamentarii pe voi in birlog,cind au iesit politaii in strada, voi a-ti incins Hora mare in strada ,in loc sa facem o chestie impreuna .O sa lingeti uleiul de pe cutia de viteze cu o mamaliga micuta ,in mina stinga.Continuati sa platiti TAXELE si dormiti in casa SACARILOR .POATE-MI platiti si mie taxa.HO O HO O O O... !

  28. Anonim says:

    MULTAMIM -MOTOR ZOOM.ptr publicarea anuntului meu POATE voii a-ti priceput ceva ca ROMANUL...nostr,. seamana cu BATOR.(E renul din FEFELEAGA),precis va mai cara inca 2 decenii desagii in spinare pana sa-si dea seama ca-si cara zilele cele mai grele din EUROPA.Cel putin avem simtul umorului(unii)ca ceilalti n-au mai fos la w.c de 8 zile de foame. sa-i vezi dupa plata inovatoarei TAXE citi paianjeni vor avea in jurul anusuluiP.S.(si cemiros de SACARI)HO HO HO MTOR ZOOM MAII !!!~!

  29. Anonim says:

    O solutie ( poate ultima ) ar fi sa nu mai inmatriculam PDL-ul la alegeri...sa-l lasam in parcare...sau la fiare vechi , ca fiind o gluma proasta a istorie...sau poate un mesaj de la nea'Nicu ca se poate si mai rau...ha ha ha , la multi ani inainte , boc si ai tai !

  30. Anonim says:

    politicienii din romania singurul factor impotriva unui traai mai bun pentru romania ...trebuie facut ceva cu ei

  31. azureus says:

    Legea aceasta are mai multe tinte. 1= anul 2012 va incepe cu bugetul asigurat din plata taxelor la rar care se platesc pe decembrie(e aglomeratie mare) 2= reducerea numarului mare de rable din tara,multe inmatriculate in tara inainte de 2007 3= innoirea parcului auto national cu masini cu vechime cel mult 2007 '4'= e fain ca se reduce taxa auto cu 25%, si se dau banii din urma conform reducerii taxei(dupa ce iau rulat vi dau inapoi) partea asta nu ati vazut-o (Din cauza unui idiot cu olcit nesemnalizat ne-am busit ultimii 2 din coloana, si (...) a fugit) Nu condamn pasiunea, am vazut multe dacii aranjate frumos si mult mai sigure decat un tartarici de polo/BWM/etc care ziceai ca e locomotiva, si era model recent. Eu am mercedes A140 '98 inmatriculat pe bulgaria si conform noului calculator taxa mea e de 225-250euro fiind euro 3, dar in certificatul bulgar apare euro2, pe situl rar tipul meu de motor este euro 3; deci sper sa scap cu bine si sa mi se permita inmatricularea fara interventii externe. Sper sa ma ajunga cu totul 500E maxim 600E. ( Comentariu editat: au fost sterse injuriile )

  32. Anonim says:

    Salut spuneti-mi va rog la o masina 1.6 pe benzina euro 4 2002 adusa din strainatate ce taxe se platesc?

  33. Anonim says:

    Am leasing din anul 2006 si inainte sa se aprobe legea noua cu cateva ore am terminat leasingul ce fac platesc ca fraierul pentru cteva ore. trebuie facut ceva, legea este foarte instabila. Toti romanii vor contesta alegerea facuta deconducere.

  34. Anonim says:

    vreau sa mi cumpar o masina de maxim 70 milioane vechi pt ca nu mi permit alta ca nesimtitii astia care dau astfel de legi.oameni buni,lamuriti ma si pe mine cam cat vor ajunge toate taxele de inmatriculare???????sa zicem ca mi iau un second hand ca alta nu mi permit.............

  35. Anonim says:

    salut la toata lumea am si eu o alfa 156 an 2003 cu motor 1.9 dizel euro 3 cat mar ajunge sa o imatriculez in romania.

  36. Anonim says:

    am cumparat o solenza din 25-02-2003 la data de 20-10-2011,am facut actele de vanzare cumparare,am trecuto la primarie,dar din lipsa de bani nu iam facut identificarea,sant probleme mari daca circul cu ia asa,are toate taxele platite,si daca stiti ce suma mar costa cu legile de acu,ca sa ii fac indentificarea.va multumesc,daca poate sa imi raspunda cineva.

  37. Calculati taxa aici: http://motorzoom.blogspot.com/2012/01/calculator-taxa-auto-2012-calculator.html

  38. Anonim says:

    am cumparat omasina inm.2009 acuma daca fostul propietar sia luat taxa inapoi eu mai platesc

  39. Anonim says:

    buna ziua ,am un opel din 2006 cu filtru de particole inmatriculat in martie 2009, pot cere recuperarea celor 25% din suma platita .multumesc astept raspuns pe flory_yon@yahoo.com

  40. Anonim says:

    Poti recupera diferenta dintre valoarea taxei actuale si taxa platita de tine, daca exista, nu cei 25 % :)

  41. Anonim says:

    am o intrebare actuala...tinand cont de modificarea care vor sa o aduca taxei 2012, daca eu am inmatriculat o masina prin instanta fara sa platesc delc taxa din 2011, la vanzarea masinii va mai trebui sa achit taxa 2012?? asta da ca vand masina pana la 31 dec 2012???

  42. Anonim says:

    Daca vindeti autovehiculul pana la 31 dec 2012, nu trebuie sa plateasca taxa cumparatorul, dupa noua modificare temporara a taxei auto 2012.

  43. Anonim says:

    oare in 2013 in ROMAIN NU SA MAI VIND MASINI SAU GUVERNU NE DA BANI LA TOTI SA NE LOM MASINI NOI ASTA ESTE PROSTIE PE FATA NOI ROMANI SINTEM PROSTI CA INGITIM TOATE PROSTILE LOR SA GUVERNU ACESTA GINDESTE DUPA CE A DAT O LEGE

  44. Anonim says:

    nu stiti care va cat ma coasta sa inscri un volkswagen polo 1,3 cm bezina si este din 1997 si are si euro 2

  45. Anonim says:

    cat costa de anscris an romania woltvagen polo cc 1,2 din 2002

  46. Anonim says:

    "Există şi excepţii care au fost menţionate în proiectul de lege. De exemplu, printre altele, maşinile de poliţie, de pompieri, ambulanţe, care aparţin unor ministere sau unor organizaţii cu statut diplomatic, cele istorice, sunt câteva dintre exemple." Interesant...nu ? Numai prostimea tirgului polueaza,exceptiile de mai sus, nu...Romania, pt. unii muma, pentru altii ciuma...

Leave a Reply

Mesajele calomnioase, acuzatoare, ironice, off-topic, de tip spam sau publicitar vor fi sterse.

Copyright 2011 Filme OnLie - 2011